Wykład dr Artura Dąbrowskiego na Kongresie Katolików "Stop Ateizacji" |
![]() |
środa, 19 czerwca 2013 21:00 |
O G Ó L N O P O L S K I K O N G R E S K A T O L I K Ó W „S T O P A T E I Z A C J I” Ateistyczna koncepcja człowieka
Nasze rozważania nad koncepcją człowieka rozpoczniemy od zdefiniowania marksizmu. W tej materii podeprzemy się twierdzeniem, które
Autentyczna religia objawiona, którą stanowi chrześcijaństwo, jest dla wyznawcy marksizmu wrogiem numer jeden. Marksista obietnicę chrześcijańskiej wieczności, interpretuje jako narkotyczną iluzję o urojonej boskiej rzeczywistości. Dlatego pragnie on uwolnić uzależnioną osobę od religii i wiary. Bazując na tym, co mówi Marks, stawia konkretną diagnozę: religia jest opium dla ludu[2]. Podkreśla przy tym, że należy umieć walczyć z religią, w tym zaś celu trzeba materialistycznie wyjaśnić źródła wiary i religii wśród mas[3]. Materialistyczne i antyreligijne credo omawia wiele zagadnień. Nade wszystko ateistycznie wyjaśnia tajemnicę człowieka.
Jeden z piewców ateizmu jakim był bez wątpienia Fryderyk Nietzsche, mówił wprost, że wiara wpajana przez chrystianizm przyczynia się do zwątpienia w człowieka[4]. W związku z tym, uznaje za słuszne wystosować postulat, w którym domaga się wyrwania z ludzkich serc wiary, która krępuje wolność człowieka. W tym kontekście ogłasza światu śmierć Boga[5].
Jeżeli Bóg umarł, można powiedzieć tylko jedno: niech żyje Nadczłowiek![6]. W rozumieniu nietzscheańskim, tego Nadczłowieka, należy uwolnić od wszelkich form gwałtu, jakich od wieków dopuszcza się chrześcijaństwo na ludzkiej naturze[7]. W tych okolicznościach Nadczłowiek przedstawia się jako byt celebrujący własną boskość i wielkość, a te przymioty należą się wyłącznie Bogu[8].
Nadczłowiek detronizując Boga, zajmuje Jego miejsce. W oparciu
W dzisiejszych realiach, ateistyczna koncepcja człowieka wspierana jest silnie przez postmodernistów. Jan Paweł II w encyklice „Fides et ratio” zwraca uwagę na to, że niektóre nurty ponowoczesności artykułują wprost, że:
Materializm marksistowski pozbawiając człowieka rozumnej duszy rzuca go w objęcia postmodernizmu i każe mu żyć w poczuciu utraty sensu życia.
W tych okolicznościach, zarówno kobiecość, jak i męskość, przedstawiają się jako składniki, które nie mogą posiadać stałego zakotwiczenia w ludzkiej naturze [15]. Zgodnie z założeniami gender człowiek który nie rodzi się mężczyzną lub kobietą, może przyjąć jedynie
Neomarksistowska, ateistyczna ideologia gender dąży do stworzenia nowego człowieka, którego pobudza do istnienia jedynie instynkt płciowy, który nie koniecznie tak jak w przypadku zwierząt przedłuża gatunek. Ten człowiek może zrezygnować z płodności, a naturalny przyrost ludzkości poddać ścisłej kontroli. Niemniej jednak, w razie nieplanowanej ciąży może pozbyć się materiału plastycznego (człowieka), który w przyszłości nie wybierze sobie płci. W tym kontekście można uznać, że gender, jest jeszcze gorszy niż bolszewizm[17].
Nadeszła już pora, by chrześcijanie uświadomili sobie kluczową prawdę, że dopóki istnieć będzie wiara w Boga dopóty będzie istniał ateizm w różnych przejawach i odmianach[18]. Ateistyczna koncepcja osoby ludzkiej w wydaniu postmarksistowsko - postmodernistyczno - genderowym, wprowadza już za życia człowieka w przestrzeń piekła na ziemi przekonując ludzkość słowami [1] N. Bierdiajew, Źródła i sens komunizmu rosyjskiego, tłum. H. Paprocki, Kęty 2005, s. 76. [2] Por. K. Marks, Przyczynek do krytyki heglowskiej filozofii prawa., w: K. Marks, F. Engels: Dzieła, [3] W. I. Lenin, O stosunku partii robotniczej do religii, w: Marks. Engels. Marksizm, Warszawa 1949, s. 249. [4] Por. A. Dąbrowski, Źródła humanizmu ateistycznego, w. „Biuletyn Szkolny”, 7 (2009), Kłobuck 2009, s. 27. [5] Tamże. [6] Por. H de Lubac, Dramat humanizmu ateistycznego, tłum, A. Ziernicki, Kraków 2002, s. 70 [7] Por. A. Dąbrowski, Źródła humanizmu ateistycznego, s. 27. [8] Tamże. [9] Por. J. Szpiler, Warszawa [10] Por. A. Dąbrowski, Źródła humanizmu ateistycznego, s. 27. [11] Por. Cz. Bartnik, Osoba i historia, Lublin 2001, s. 315-326. [12] Por. Jan Paweł II, Fides et ratio, 91, Warszawa 2007, s. 122. [13] Boecjusz, O pocieszeniu filozofii, tłum. G. Kurylewicz, M. Antczak, Kęty 2005, s. 172. [14] Por. G. Kuby, Rewolucja genderowa. Nowa ideologia seksualności, tłum. M. Urban, D. Jankowska, Kraków 2007, s. 55-98. [15] Por. M. Wyrostkiewicz, Teoria gender w świetle antropologii personalistycznej, w: „Wychowawca” 5 (244), Kraków 2013, s. 6. [16] Por. A. Szafulski, Ideologia gender i płynące z niej zagrożenia, w: „Teologia i moralność”, Warszawa 2008, [17] D. Oko, Gender ideologia totalitarna, w: „Niedziela”, 24.16.06.2013, s. 42. [18] Cz. Bartnik, Bóg i ateizm, Lublin 2002, s. 200. [19] D. Alighieri, Boska komedia III, 7, tłum. A. Świderska, Kęty 2003, s. 29. |